Klima cihazının zamanı âdemiyet kadar eskidir. İlk insanlar beden ısılarını koruyabilmek ve kişisel konfor getirmek yürekin efsanevi derilerini kullanıyorlardı. Henüz sonraları Mısırlı hâkim dershane, palmiye dallarıyla kendisini serinleten esirleri kullandı. Romalılar ise meşhur hamamlarında ventilasyon ve ısıtma sistemleri kullandılar. Meyan çağlarda Leonardo Da Vinci, benzeyen bir arkadaşının evinin odalarını havalandırmak yürekin akarsu gücü ile çalışan bir fan yaptı. Havalandırma ve merkezi ısıtma sistemleri 19. yüzyılda çabucak gelişti. Fanlar, buhar kazanları, radyatörler icat edildi ve kullanılmaya çıbanlandı. 1844 senesinde U.S. Marine Hastanesi’ nin yöneticisi olan John Gorrie yeni soğutma makinasını tanıttı. Bu, dünyadaki ilk ticari soğutma ve havalandırma makinasıydı. Klima, ilk heybetli tasarruf vadiını 1920′ li senelerın başında tiyatrolarda buldu. 1925′ te New York’ taki ünlü Rivoli Tiyatrosu kapısına ” Her hengâm 20 derecedir” duyuruını asmıştı. Arkası sıra mağazalar, uçaklar ve otomobillere klima yerleştirildi. 1930 senesinde Du Pont şirketinden Thomas Midgley, Freon soğutucuyu geliştirdi. Hızla devam eden uran gelişmeler sonucunda 1950′ li yıllardan itibaren split tip klima cihazları kullanılmaya çıbanlandı. İklimlendirme, havayı ısıfecir, soğutan, temizleyen ve nemini kontrolör eden bir süreçtir. Hasetmüzde insanlar, daha fariğ ve mübarek yaşayabilmek yürekin klima cihazını yeğleme etmektedir. Bir kaç sene öncesine kadar klima aşırı olarak ikrar edilmekteydi. İnsanlar evlerinde veya aksiyonyerlerinde sıcaktan bunalsalar dahi klimaya dayanıklı itibar etmiyorlardı. Fakat aradan geçen birkaç yılda çok tadil evet. çıktı klima sıfır aksiyonyerlerinde kimse çalışmak istememektedir. Önce aksiyonyerlerinde münteşir olarak kullanılmaya başlayan klimalar, son dönemlerde evlerin bile mübrem konfor çeyizı olmuşdolaşma. Son teknoloji ile geliştirilen klimalara ısıtma özelliğinin bile eklenmesi klimayı sadece yazın serinlemek yürekin kullanılan bir çeyiz olmaktan çıfamilyap, kışın da ısınmak yürekin yeğleme edilen çeyiz yapmıştır. Klima tasarruf alışkanlığı ülkemizde yeni gelişmeye çıbanlamıştır. Pazardaki ürün ve yükselmek çeşitliliği içinsında tüketicilerimiz hüküm ita sürecinde bayağı karamsarlık yaşamaktadırlar. Bir konfor aracı olarak satın alınan klimaların, Türkiye’ nin abuhava koşullarına ve klimatize edilmek maksut mekana müsait seçilmemiş olması, ehliyetli servis desteğinin esenlanamaması, hakikat montaj uygulamalarının dokumalmaması üzere nedenlerle maatteessüf tüketicimiz mağdur olmaktadır. Ekonomik ömrü ülkemiz koşullarında takribî 10 sene olan klima cihazlarının seçiminde, ilk satın derç maliyetinin nispetle işletme sürecinde oluşabilecek maliyetler ile enerji maliyeti bile dikkate alınmalıdır. Klima çeyizı satın alınmadan önce bu kriterler dikkate alınarak önemsiz bir tetebbu dokumalmalıdır.