Logo nedir? Lafız medlulı olarak hamur alınlığı dilimizde amblem olan, bir medarımaişetin, faaliyetin, organizasyonun yapısını, medlulını, karakterini sembolize eden şekillerdir. Bir logo tasar çizimı anlamsal olarak medarımaişetletmenin yahut organizasyonun düver olarak yaptığı medarımaişeti sembolize edebileceği kadar, markanın kendi medlulı ile bile sembolleştirilebilir, hatta bazı çtuzakışmalarda kavramlar soyutlaştırılarak farklı karınerik ve anlamlara sahip mümkün.
Sorusu sorulduğunda lügat medlulının haricinde, biriyi logo ve amblem çeşidi vardır. Logo tasar çizim esnasında tasar çizimı meydana getirecek olan zat yahut kuruma neyin ve kesinlikle aktarıldığı oldukça önemlidir. öteki taraftan logo tasar çizim çtuzakışmasını meydana getirecek zat yahut kurumun sizi kesinlikle anladığı ve logo çtuzakışmanızı kesinlikle bileğerlendirdiği sonucunda ortaya çıkacak olan çtuzakışma sizin, medarımaişetletmenizin ve bundan sonraki çtuzakışmalarınızın temelini atacak olan “logo tasar çizim çtuzakışması” olacaktır.
Logo yalnızca şekil ve sembol bileğil, yazı karakterinin kendisi, yazı karakterinin bileğmedarımaişettirilmiş ve düzenlenmiş hali yahut marka karınin yeni yazı karakteri oluşturulmasıyla da tasarlanabilir. Bu tip çtuzakışmalara logo bileğil, logotype denilir. Logotype ansızın çok iş düzlükı ile faaliyette mevcut şirketler karınin henüz çok yeğleme edilebilir. Tenha bir sektörde canlılık gösteren medarımaişetletmelerin ekseriya logoları kesimü temaşa eder. Ama ansızın çokça kesim ile uğraşılıyorsa bütün sektörleri logoda anlatmak imkansızdır.
Logo ne medarımaişete yarar?
İşletmeler karınin logo yahut logotype olmazsa olmazlardandır. Her kesinlikle markası sıfır bir pres olmazsa logo yahut logotype’sız bir markada düşünülemez. Bu makaleyi okuduğunuz gün aklınızdan Koç, Vestel, İş Bankası markalarını geçirin. Aklınıza logoları ile yan yana gelmemiş olması imkansızdır. Beko markasını geçirin, he aklınıza Beko’nun güncellenen yeni logosu geldi. çıkma halini düşünmeye çtuzakışın. Markaların logoları olmadan elhak marka olmaları kıl payı imkansızdır.
Bu sebeple medarımaişetletmenize kurumsal bir niyet hazırlayarak yolunuza dayanıklı adımlarla devam edebilmek yerine “logo tasar çizim” çtuzakışması ile saksılayın.
Logo ideogram, sembol, amblem, ikon kadar bir grafik öğesiye bütünleşik olan logo yazısını (logotype) söyleyiş eder. Ticari markaların, kurumların ve hatta kâh kişilerin bir dekorte teşhisnmasını sağlayan medarımaişetaretlerdir. Tipik bir logo firmaların başkalık edilmesini, diğerlerinden ayrılmasını sağlayan nitelik, font, şekil ve görsellerdir.
Düz, hafif anlaşılır, yolırlanması hafif, olanaklı olduğunca az nüshada renkten oluşfinansıdır. Her çeşit baskı ve kısım tekniği ile problemsiz kullanılabilir olmalı, çok küçümencik ölçülerde tafsilatlar kaybolmamalı, çok oylumlu ölçülerde dağınık görünmemelidir. Her türlü ölçübile ve yüzeyde okunabilir olmalıdır.
Özgün olmalıdır. Başka firma evet da ürünlere ilgili logolar ile karışıklığa vesile vermemeli, hatta çağrıştırmamalıdır. Kopyalanan evet da esinlenen logolar o ürün evet da firmaya oylumlu dokunca verir.
Logo düşüncemcıyı bileğil ürün evet da firmayı yansıtmalıdır. IBM logosunun düşüncemcısı Paul Rand’e göre logoyu üreten düşüncemcıdır fakat oluşturan firmanın kendisidir. İlgili kasılmaun evet da ürünün özelliklerini yansıtmalıdır. Seçilen evet da tasarlanan font şirketin derunğine şayeste olmalıdır. Antrparantez kurumun kendisini kesinlikle teşhismladığı ve kurumu yansıtan kavramların neler olduğunu bilmek logonun tasar çizim aşamasında önemli unsurlardır.
Logo sadeliğinin yanısaf icap rengi icap şekli itibariyle farklı koşullarda görüldüğü gün birlikte dürüstılda kalıcı olmalıdır.
Farklı bir ülkeye ilgili ürün evet da firma karınin logo tasarlanacağı gün o ülkenin renklere yüklediği anlamlar ve kültürleri hakkında fen sahibi olunmalıdır. Özellikle bir simge kullanılacağı gün simgenin taşıyacağı medlul bakımında bu fen çok önemlidir.